۱۳۹۹ دوشنبه ۳ آذر
شرح خبر
0 : 0 - 1398/11/23 - تعداد بازدید : 185
.
آغاز عملیات احداث خط سوم و چهارم بلاک انشعاب-مانوری

بندر شهید رجایی بزرگترین بندر تجاری ایران می باشد که از لحاظ حمل و نقل ریلی بار در مقایسه با حمل و نقل جاده­ای از مزایای وی‍ژه­ای برخوردار است.

بنا بر هدف تعریف شده دربرنامه توسعه ششم، مبنی بر افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار، احداث خطوط فرعی و اصلی جدید و توسعه و افزایش ظرفیت خطوط فعلی ضروری می باشد. در این بین شبکه ریلی مرتبط با بندر شهید رجایی یکی از اولویت های اصلی راه آهن می­باشد.

یکی از مهم ترین و موثرترین روش ها جهت بهبود و توسعه ظرفیت تردد و باربری شبکه ریلی منتهی به بندر شهید رجایی، از طریق افزایش ظرفیت بلاک انشعاب مانوری است. این بلاک حد فاصل کیلومتر 1470 الی 1480 یک مسیر دو خطه بوده و دسترسی شبکه ریلی کشور را به بندر شهید رجایی میسر می سازد.

لذا به منظور کاهش توقف واگن ها و افزایش ظرفیت عبور بارهای ورودی و خروجی و همچنین افزایش سهم ناوگان ریلی از طریق افزایش فرآیند تخلیه و بارگیری، همچنین بهبود عملیات مانور و بالا رفتن راندمان بار جابجا شده در بندر شهیدرجایی، پروژه استراتژیک و مهم 4 خطه نمودن بلاک انشعاب- مانوری در دستور کار اداره کل خط و سازه های فنی قرار گرفت و پس از برگزاری مناقصه عمومی و انتخاب پیمانکار ، اجرای آن آغاز گردید.


پلان موقعیت ایستگاه انشعاب ، بلاک انشعاب- مانوری و ایستگاه مانوری
 
 
 
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0

مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
شماره تلفن
توضيحات    
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
کليه حقوق محتواي اين سايت متعلق به راه آهن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
Powered by DorsaPortal